Andělé se vrací k tradičnímu ceremoniálu. Bude ve Veletržním paláci

07. února 2022
Zpátky

Jedenatřicátý ročník prestižních cen České hudební akademie se bude konat 27. dubna. Ceremoniál se uskuteční ve Veletržním paláci Národní galerie Praha, kde se odehrály jedny z nejvydařenějších ročníků.

Slavnostní předávání Cen Anděl Coca‐Cola 2021, které vyhlašuje Česká národní skupina Mezinárodní federace hudebního průmyslu (ČNS IFPI), odvysílá již tradičně v hlavním vysílacím čase ČT1, hlavním mediálním partnerem je Evropa 2.

V rámci galavečera se představí česká hudební špička napříč žánry. Po dvou pandemických ročnících pořadatelé plánují návrat ke klasickému ceremoniálu v přímém přenosu. „Důležitým rozměrem hudebních cen je i setkávání. Věříme, že na konci dubna nám už okolnosti za dodržení pravidel dovolí uspořádat Anděly tak, jak na ně zástupci hudební branže i diváci u televizních obrazovek byli zvyklí,“ říká Lucka Hájková z pořádající agentury LUFF PRODUCTION. „Večer chystáme jako velkou oslavu hudby, během níž divákům připomeneme, jaké zásadní momenty se v české hudbě v roce 2021 odehrály, a to doslova. Oceníme výjimečné počiny napříč žánry a diváci se mohou těšit na vystoupení v netradičních hudebních i vizuálních pojetích,“ dodává Hájková.

Ceny Anděl Coca‐Cola 2021 se budou již tradičně udělovat v základních i žánrových kategoriích. Novinkou letošního ročníku je tříkolové hlasování. „To jsme se rozhodli zavést kvůli stále vzrůstajícímu množství vznikajících nahrávek. Předvýběr vzešlý z prvního kola má zajistit lepší orientaci pro akademiky a také upozornit na více umělců,“ vysvětluje předseda rady České hudební akademie Honza Vedral. Právě v těchto dnech se rozbíhá druhé kolo hlasování, v němž akademici ze shortlistu sedmi jmen vyberou v každé kategorii klasickou trojici nominovaných. „Shortlisty samozřejmě zveřejníme i na stránkách Cen Anděl,“ dodává Vedral. Spolu s ním a Luckou Hájkovou v radě ČHA usedli hudební publicista Josef Vlček a ředitelka ČNS IFPI Petra Žikovská. Prvního kola hlasování se zúčastnilo přes 370 hlasujících z branže. „S radostí sledujeme vzrůstající zájem akademiků o hlasování a bereme ho jako pozitivní signál svědčící o zájmu o tradiční hudební ceny a současné dění na hudební scéně,“ dodávají pořadatelé.

Pro Anděly zůstává jako vždy důležitá férovost a průhlednost. „Na hlasování dohlíží notář,“ potvrzuje Petra Žikovská, ředitelka ČNS IFPI. „Orientační seznamy, z nichž akademici vybírali, jsme důkladně konzultovali s vydavateli a samotnými umělci. Zařadili jsme do nich i návrhy od veřejnosti a nezávislých vydavatelů, kteří mohli až do konce roku 2021 své tituly přihlásit na internetu,“ dodává.

V posledních letech je součástí Cen Anděl také speciální kategorie, o jejímž vítězi rozhoduje veřejnost. I v letošním roce se tak budou hudební fanoušci moct zapojit do hlasování a podpořit svého oblíbeného interpreta v rámci Coca-Cola fanouškovské ceny. O tu se utkávají interpreti nominovaní ve všech tradičních andělských kategoriích.

Titulárním partnerem nejstarších tuzemských hudebních cen zůstává již třetím rokem společnost Coca-Cola.

„Velmi si vážíme, že v době, která je pro kulturu tak obtížná, se společnost Coca-Cola rozhodla pokračovat v podporování české hudby a muzikantů a nadále s Anděly zůstává,“ dodává za pořadatele Lucka Hájková.